« Il n'y a pas de plus grand poète.
Il y a la poésie. »

Paul Fort (Canzone du vrai de vrai / Portraits sur le sable)

LE DERNIER QUIGNON


 

 

LE DERNIER QUIGNON

A Jean HUILLET

 

 

Multitude montant comme une mer

de l'étendue du vignoble,

de la profondeur des terres,

c'est la colère de la mer :

 

hommes à la peau tannée,

peuple serrant les dents,

homes de soleil et de vents,

mer à l'assaut de la cité.

 

Le téléphone s'affole

entre Paris et le Clapàs (Montpellier),

au téléphone on ne s'entend plus

entre Carcassonne et Paris.

 

Que faites-vous là, étrangers,

C.R.S., trompe-couillons ?

En 1907, il est vrai,

on faisait charger les cuirassiers.

 

Terre qui de sang et de vin

- et à Narbonne et à Béziers -

fus gorgés à pleins ruisseaux

tu connais ce martèlement.

 

Mais la colère de la mer

la raison d'un peuple dressé

sa conscience pour drapeau

qui pourrait parler de hasard ?

 

Et la bannière de Ferroul

dans la ville, sur ton clocher

cathédrale de Montpellier

flotte tout le long du jour,

 

Cathédrale occupée

par tes vignerons, venus jusque du Var,

rempart de roc, rempart humain

que la révolte a fait symbole…

 

Coupe Sainte ou dernier souffle ?

souvenez-vous car il est tard,

la conscience jaillie du chant

profond d'un peuple assemblé ;

 

              S'il chante qu'il chante…

 

Souvenez-vous, ceux des vignes et de la mer,

pêcheurs barrant le port,

ceux du Larzac barrant la mort

ceux qui ont compris, ceux du Var,

 

              S'il chante qu'il chante

              ne chante pas pour moi…

 

     tous ceux d'un même pays

     qui refusent l'exil.

 

 

 

Mars 1975

 

………………………………………..

 

 

LO DARRIÈR CROSTET

A Joan HUILLET

 

 

Acquò monta coma una mar

de l'espandida del vinhal,

de la fonzor del termenal,

es la colèra de la mar :

 

d'òmes del cuèr rabastinat,

un pòble que sarra la dents,

d'òme de selelh e de vents,

mar a l'assaut de la ciutat,

 

Lo telefòn s'estrementis

entre Pars e lo Clapàs,

al telefòn s'entendon pas

entre Carcassona e Paris.

 

Per que sètz aquí, estrangièrs,

CRS, mascolhonats ?

En 1907, vertat,

fasián donar los curassièrs…

 

Tèrra que de sang e de vin

- e dins Narbonna e dins Besièrs -

n'as begut a valatz rasièrs,

ja coneisses aquò d'aquí.

 

Mas la colèra de la mar,

la rason d'un pòble levat,

la conciència qu'a pujat

qual pòt dire qu'es un axard ?

 

E la bandièra de Farrol

per carrièras, sus ton cloquièr

catedrala de Montpelhèr

flamba de l'alba a solelh cole,

 

catedrala, ocupat ton sòl

per tos vinhièrs, e fins del Var,

barri de ròc, barri de carn

que se revòlta a fait simbòl…

 

Copa santa o darrièr badal ?

remembratz-vos que se fa tard,

l'èlme retrobat d'un cant clar

pel pòble tot, d'amont aval ;

 

              Se canta que cante…

 

membratz-vos, los de vinha o mar,

los pescadors barrant lo pòrt,

los del Larzac barrant la mòrt,

los qu'an comprès e los de Var,

 

              Se canta que cante

              canta pas per leu…

 

     Totis los d'un sol païs

     que se vason pas partits.

 

 

Març de 1975

Leon Còrdas / Dire son si (Dire son être)